freepay, Freepay, freepay.ir, فری پی, درگاه پرداخت
تبلیغات
فال, فال های وتار, فال وتار, faal, fal, wtaar, faal wtaar


تاتو یا خالکوبی پدیده ای است که امروزه با گرایش بیشتر جوانان به هک کردن نقوش و تصاویر مختلف بر روی قسمتی از بدن در جامعه رواج یافته است.

واکاوی علل گرایش جوانان به تاتو و فرهنگ غرببه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروزه با گسترش فضای تبلیغات در جامعه، شاهد هر نوع تبلیغات اعم از مجاز و غیرمجاز هستیم، تبلیغاتی که در بسیاری موارد جوانان را به تقلید کورکورانه سوق می‌دهد و می‌تواند آسیب‌های مخربی را برای قشر جوان جامعه به همراه آورد.

نمونه این تبلیغات را می‌توان در نوع لباس پوشیدن، آرایش مو و راه‌رفتن و تتوهای روی بدن جوانان مشاهده کرد که از فرهنگ غربی  تبعیت می‌کنند و می‌توان برای مثال به تاتو یا همان خالکوبی اشاره کرد که در آن نقش و نگاره‌هایی خاص با اشکال و مفاهیم مختلف بر قسمت‌های مختلف بدن هک می‌شود.

تاتو قدمت تاریخی در ایران دارد و در گذشته عمدتا زنان و کسانی که مدعی قدرت و به اصطلاح پهلوان بودند و به  نمایش‌های خیابانی می‌پرداختند، بیشتر این نقوش را بر روی بازوان خود هک می‌کردند اما این کار امروزه به نوعی مد بین جوانان تبدیل شده و به شکل گسترده در حال فراگیر شدن است.

*عواملی که باعث تشویق جوانان به تاتو می شود

یکی از عوامل گرایش جوانان به سمت این کار چهره‌های مشهوری هستند که بر روی بدن خود تاتو دارند و فردی که هوادار وی است به تقلید از وی همان شکل را بر روی بدن خود هک می‌کند بدون آن‌که هیچ اطلاعی از معنا و مفهوم آن داشته باشد، به عنوان مثال می‌توان از دیوید‌بکهام فوتبالیست انگلیسی یا امیرحسن مقصودلو خواننده رپ زیرزمینی یا ترانه علیدوستی  و بهاره رهنما بازیگر سینما نام برد.

دومین عامل تبلیغات به خصوص در فضای مجازی است، با توجه به اینکه جوانان ما در طول روز چندین ساعت از وقت خود را در فضای مجازی می‌گذرانند به طور حتم با این تبلیغات برخورد می‌کنند و ممکن است جذب آن‌ها شوند.

سومین عامل را می‌توان چشم و هم چشمی که در میان برخی جوانان به خصوص بانوان وجود دارد بیان کرد که نقش آن را می‌توان غیر قابل انکار دانست.

*معایب و عوارضی که تاتو بر بدن افراد دارد

تاتو عوارض و معایب فراوانی به همراه دارد، یکی از این عوارض بیماری‌های پوستی است که در صورت عدم رعایت بهداشت باعث انتقال بیماری‌هایی مانند ایدز و هپاتیت می‌شود، دو مین عارضه این عمل آن است که این نقوش تا همیشه بر بدن فرد می‌مانند و چنانچه فرد بعد از مدتی دچار دلزدگی شود، نمی‌تواند به طور کامل اثر آن را از بین ببرد، البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که برای پاک کردن تاتوهای دائمی محلول‌هایی تبلغ می‌شود اما به طور کامل اثر تاتو را محو نمی‌کنند.

جعفر بای جامعه‌شناس و استاد دانشگاه در تشریح این معضل گفت: این مسأله ریشه در خارج از کشور دارد و به خاطر سهولت ارتباطات و تحت تأثیر قرارگرفتن افراد چناچه فردی این عمل (تاتو) را انجام دهد به سرعت فراگیر می‌شود، پس به طور کلی تاتو مشکل جوان ایرانی نیست و یک پدیده جهانی است و در دنیا مرسوم است، حتی برخی کشورها از جمله فرانسه و انگلیس به خاطر اعتقادات خاص، رویکرد خاصی به این مسأله پیدا کرده‌اند که بعضاً تاتو در این کشورها باعث خرافه‌گرایی می‌شود که وجود تاتو در بدن انسان آثار و تبعاتی را به دنبال دارد و این گرایشات خرافی باعث تحکیم و ترویج این عمل می‌شود.

این استاد دانشگاه گفت: در روند گرایش جوانان به تاتو ما چند عامل را شاهدیم؛ اول اینکه پیروی از مد، دوم چشم و هم چشمی، که این پدیده را به شکل رسمی و فراگیر در بین طبقات خاصی از جوانان باعث می‌شود و پیروی از آن را به امر اجتناب‌ناپذیری تبدیل کرده به طوری که شرایط حکم می‌کند که اگر فرد از آن تبعیت نکند انگار عقب مانده است و گروه زمانی شخص را می‌پذیرد که نشانی از تاتوی مورد نظر در بدن وی باشد، گویا عضویت در بعضی از گروه‌های خاص  پیش نیازش تاتو کردن است که به عنوان نشانی از آن گروه است، در واقع این امر باعث می‌شود که فرد ناخواسته و برای پذیرش در گروه ملزم به انجام این کار شود تا از مقبولیت گروهی برخوردار باشد، در اصطلاح به این نوع برخوردها خرده فرهنگ‌های اجتماعی گفته می‌شود که برخی از گروه‌های خاص با فرهنگ ویژه وجود دارند که باورها و اعتقادات پیشین را بین خودشان نهادینه کرده‌اند و بر همان اساس پایبند به اجرای آن کار هستند، این مقوله در ایران هم مطرح است و برخی از جوانان ما تحت تاثیر چنین فرهنگ‌هایی هستند و روز به روز هم بیشتر می‌شود .

بای افزود: دلیل اصلی افزایش پدیده تاتو آن است که جامعه نتوانسته جایگزین مناسبی برای آن انتخاب کند و در اختیار جوانان قرار دهد، فقدان شرایط مناسب برای دیده‌شدن جوانان باعث می‌شود که فرد برای خودنمایی و دیده‌شدن تاتو کند، جوان باید فرصتی برای دیده‌شدن داشته باشد و مدیران کلان اجتماعی باید شرایطی را فراهم کنند که فرصت دیده شدن به جوانان دهند، در واقع بسیاری از موارد تاتو نوعی عرض اندام کردن، بهانه و فرصتی برای دیده شدن و منم کردن است، در واقع جامعه باید فرصت عرض اندام و منم کردن را به فرد بدهد، حال این فرصت می‌تواند درعرصه تئاتر و هنر، گاهی در ورزش و میادین ورزشی یا لابراتوارها و آزمایشگاه‌های علمی و اختراعات و اکتشافات، جشنواره‌ها و فستیوال‌ها، انواع و اقسام نمایشگاه‌ها، نگارخانه‌های نقاشی باشد، جامعه اگر بتواند این بخش‌ها را تقویت کند و برای جوانان فرصت دیده شدن در حوزه مورد علاقه و توانایی‌اشان را فراهم کند، گرایش به تاتو کاهش پیدا خواهد کرد.

این استاد دانشگاه در مورد نقش خانواده در جلوگیری از انجام تاتو گفت: فرد زمانی به سمت تاتو گرایش پیدا می‌کند که تعلق خاصی به خانواده ندارد و چون در دوران جوانی به سر می‌برد از حوزه کنترل و نظارت خانواده خارج شده است و در این مقطع زمانی تنها به دنبال دیده شدن است.

وی در پایان گفت هدف از ترویج تاتو القای نوعی تهاجم فرهنگی است که  انحراف جوانان را در پی دارد چرا که بسیاری از این تاتوها، نقش‌ها، طرح‌ها و المان‌های نماد شیطان پرستی است که  گویای فرهنگ بیگانه هستند .

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری باشگاه خبرنگاران ارسال به :
انتشار : سه شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵ - ۳:۴۶:۲۶ دیده شده : ۴بار نویسنده : admin

گرایش جوانان به مواد مخدر گرایش جوانان به مواد مخدر صنعتی علل گرایش جوانان به مواد مخدر علل گرایش جوانان به مواد مخدر صنعتی عوامل گرایش جوانان به مواد مخدر بررسی علل گرایش جوانان به مواد مخدر صنعتی عوامل موثر در گرایش جوانان به مواد مخدر پایان نامه علل گرایش جوانان به مواد مخدر مقاله در مورد علل گرایش جوانان به مواد مخدر علل گرایش نوجوانان و جوانان به مواد مخدر گرایش جوانان به دین زرتشت گرایش جوانان به اعتیاد علل گرایش جوانان به اعتیاد دلایل گرایش جوانان به اعتیاد عوامل گرایش جوانان به اعتیاد دلیل گرایش جوانان به اعتیاد علل گرایش جوانان به اعتیاد چیست؟ بررسی علل گرایش جوانان به اعتیاد پایان نامه گرایش جوانان به اعتیاد پایان نامه علل گرایش جوانان به اعتیاد تحقیق در مورد علل گرایش جوانان به اعتیاد گرایش جوانان به مد گرایش جوانان به مدگرایی گرایش جوانان به مدهای غربی علل گرایش جوانان به مد علل گرایش جوانان به مدگرایی علل گرایش جوانان به مد و مدگرایی علل گرایش جوانان به مد و مدپرستی علل گرایش جوانان به مدهای غربی دلایل گرایش جوانان به مد گرایش جوانان به شبکه های اجتماعی علل گرایش جوانان به شبکه های اجتماعی علل گرایش جوانان و نوجوانان به شبکه های اجتماعی گرایش جوانان به مسیحیت گرایش جوانان ایرانی به مسیحیت علل گرایش جوانان به دین مسیحیت علل گرایش جوانان به مسیحیت علت گرایش جوانان به مسیحیت بررسی گرایش جوانان به مسیحیت گرایش جوانان به شیطان پرستی علل گرایش جوانان به شیطان پرستی بررسی علل گرایش جوانان به شیطان پرستی علل گرایش جوانان ایرانی به شیطان پرستی دلایل گرایش جوانان به شیطان پرستی عوامل گرایش جوانان به شیطان پرستی علل گرایش جوانان به فرقه های شیطان پرستی گرایش جوانان به غرب علل گرایش جوانان به غرب علل گرایش جوانان به فرهنگ غرب علل گرایش جوانان به فرهنگ غربی علل گرایش جوانان به پوشش غربی گرایش جوانان به فرهنگ غرب علت گرایش جوانان به غرب علل گرایش جوانان به موسیقی غربی تاتو به خط میخی تاتو به روش میکروپیگمنتیشن تتو به روش میکروپیگمنتیشن تاتو به روش هاشور تاتو ابرو به روش هاشور در اصفهان تاتو ابرو به روش هاشور تاتو ابرو به روش هاشوری اموزش تاتو به روش هاشور تاتو ابرو به روش هاشور در تهران تاتوی ابرو به روش هاشور آموزش تاتو ابرو به روش هاشور تاتو به روش میکرو تاتو ابرو به روش میکرو تاتو به زبان چینی تاتو به روش پیگمنتیشن تاتو به انگلیسی تاتو به داد من رسی تاتو به داد من رسی من بخدا رسیده ام حساسیت به تاتو حساسیت به رنگ تاتو درمان حساسیت به تاتو علایم حساسیت به تاتو حساسیت به مواد تاتو احکام مربوط به تاتو و فرهنگ علم فرهنگ و هنر علمی کاربردی فرهنگ و هنر علمی کاربردی قم رابطه فرهنگ و علم فرهنگ و هنر علمی کاربردی تهران فرهنگ و هنر علمی کاربردی اراک فرهنگ و هنر علمی کاربردی همدان فرهنگ و هنر علمی کاربردی ساری علم و فرهنگ رشت علم و فرهنگ همدان فرهنگ و هنر فرهنگ و هنر البرز فرهنگ و هنر واحد 46 فرهنگ و هنر 1 اصفهان فرهنگ و هنر واحد 11 فرهنگ و هنر اراک فرهنگ و هنر واحد 4 فرهنگ و هنر واحد 10 فرهنگ و هنر واحد 13 فرهنگ و هنر هفتم فرهنگ و هنر اراک سامانه سجاد فرهنگ و هنر اراک علمی کاربردی دانشگاه فرهنگ و هنر اراک مرکز فرهنگ و هنر اراک دانشکده فرهنگ و هنر اراک سایت فرهنگ و هنر اراک واحد فرهنگ و هنر اراک سایت دانشگاه فرهنگ و هنر اراک فرهنگ و هنر واحد 1 اراک فرهنگ و هنر واحد 11تهران مرکز آموزش فرهنگ و هنر واحد 11(موسیقی- کنسرواتور) دانشگاه فرهنگ و هنر واحد 11 تهران آدرس فرهنگ و هنر واحد 11 تهران آدرس فرهنگ و هنر واحد 11 مرکز فرهنگ و هنر واحد 11 تهران دانشگاه فرهنگ و هنر واحد 11 موسیقی سایت فرهنگ و هنر واحد 11 دانشکده فرهنگ و هنر واحد 11 فرهنگ و تمدن اسلامی فرهنگ و تمدن اسلامی دکتر ولایتی فرهنگ و تمدن اسلامی دکتر ولایتی Pdf فرهنگ و تمدن اسلامی پیام نور فرهنگ و تمدن اسلامی فاطمه جان احمدی فرهنگ و تمدن اسلامی Pdf فرهنگ و تمدن اسلامی علی اکبر ولایتی فرهنگ و تمدن اسلامی دکتر علی اکبر ولایتی فرهنگ و تمدن اسلامی علی اکبر ولایتی Pdf فرهنگ و تمدن اسلامی در ایران فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان فرهنگ و هنر واحد 44 فرهنگ و هنر واحد 49 فرهنگ و هنر واحد 41 فرهنگ و هنر واحد 48 فرهنگ و هنر واحد 47 فرهنگ و هنر واحد 4 تهران فرهنگ و هنر واحد 44 تهران فرهنگ و هنر واحد 41 تهران فرهنگ و ارشاد فرهنگ و ارشاد اصفهان فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی فرهنگ و ارشاد بوشهر فرهنگ و ارشاد قم فرهنگ و ارشاد مازندران فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی سایت فرهنگ و هنر 1 اصفهان علمي كاربردي فرهنگ و هنر 1 اصفهان مرکز فرهنگ و هنر شماره 1 اصفهان مرکز آموزش عالی فرهنگ و هنر 1 اصفهان فرهنگ هنر شماره 1 اصفهان سایت دانشگاه فرهنگ و هنر واحد 1 اصفهان سایت دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر 1 اصفهان مرکزعلمی کاربردی فرهنگ و هنر شماره 1 اصفهان مركز علمي كاربردي فرهنگ و هنر شماره 1 اصفهان فرهنگ و تمدن فرهنگ و تمدن ایران باستان فرهنگ و تمدن ایران فرهنگ و تمدن اسلام فرهنگ و تمدن ایرانی فرهنگ و تمدن در دوره صفوی فرهنگ و تمدن مصر باستان فرهنگ و تمدن اسلامي غرب چگونه غرب شد غرب چگونه غرب شد Pdf غرب چگونه غرب شد زیباکلام کتاب غرب چگونه غرب شد دانلود کتاب غرب چگونه غرب شد غرب تهران غرب تهران کجاست غرب تهران پیام نور غرب تهران نقشه غرب تهران هتل غرب تهران پارک غرب تهران باشگاه تهران غرب دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب دانشگاه آزاد آدرس تهران غرب آدرس غرب وحشی غرب وحشی خلسه غرب وحشی ارام غرب وحشی مازندران غرب وحشی تهران غرب وحشی رپ غرب وحشی ویکی پدیا غرب وحشی ویکی غرب وحشی چیست غرب وحشی کجاست غرب زدگی غرب زدگی Pdf غرب زدگی چیست غربزدگی در ترازو غرب زدگی ترجمه غرب زدگی در ایران غرب زدگی آل احمد غرب زدگی ایرانیان غرب زدگی جلال دانلود غربزدگی غرب امريكا غرب امريكا الجنوبيه غرب امريكا الشمالية غرب امريكا المتوحش توقيت غرب امريكا دول غرب امريكا جنوب غرب امريكا اعصار غرب امريكا جبال غرب امريكا الشمالية السياحة في غرب امريكا غرب افريقيا غرب افريقيا الفرنسي غرب افريقيا ويكيبيديا غرب افريقيا ايبولا غرب افريقيا Pdf غرب افريقيا يوتيوب غرب افريقيا الفرنسية غرب افريقيا والاستعمار غرب أفريقيا الوسطى خريطة غرب افريقيا غرب اسيا غرب اسيا في قطر غرب اسيا 2013 غرب اسيا 2014 غرب اسيا لكرة القدم غرب اسيا لكرة السلة غرب اسيا للناشئين 2013 غرب اسيا 2012 غرب اسيا ٢٠١٤ غرب اسيا ٢٠١٣ غرب ملودی غرب ملودی دانلود آهنگ جدید غرب ملودی مسعود جلیلیان غرب ملودی اهنگ کردی غرب ملودي سایت غرب ملودی دانلوداهنگ غرب ملودی ادرس جدید غرب ملودی دانلودآهنگهای جدیدکردی غرب ملودی دانلود از غرب ملودی غرب بالانجليزي غرب بالانجليزية معني كلمة غرب بالانجليزية شمال غرب بالانجليزي معنى غرب بالانجليزي كلمة غريب بالانجليزي جنوب غرب بالانجليزي ما معنى غريب بالانجليزي واکاوی علل گرایش جوانان به تاتو و فرهنگ غرب

دیدگاه شما در مورد این مطلب پس از تایید نویسنده سایت نمایش داده خواهد شد
آخرین مطالب
تبلیغات
آمار وتار
  • تعداد مطالب : ۱۲۱۳۳۸
  • تعداد نظرات : ۲۹۹
  • تعداد حاضران : ۲۳۱
  • آخرین بروزرسانی : ۴ دقيقه قبل
تبلیغات
تبلیغات
آخرین جستجوها