freepay, Freepay, freepay.ir, فری پی, درگاه پرداخت
تبلیغات
فال, فال های وتار, فال وتار, faal, fal, wtaar, faal wtaar


یکی از مدیران مایکروسافت با مقایسه دو کنسول PS4 Pro و پروژه اسکورپیو خاطرنشان کرده که قدرت پردازشی ۴.۲ ترافلاپسی PS4 Pro به اندازه‌ای نیست که قادر باشد رزولوشن 4K واقعی را اجرا کند و ادعای سونی در این مورد با ابهام همراه است. 

آلبرت پنلو، مدیر برنامه‌ریزی و محصولات مایکروسافت در مصاحبه‌ای که با سایت یوروگیمر داشت، در این‌باره توضیح داد:

به نظرم آن‌ها خیلی روی موضوع 4K به مردم توضیح دادند و درباره تبدیل کردن و upscale‌ و این چیزها صحبت کردند. در تبلیغات‌شان برای 4K کمی ابهام وجود دارد. اما خب وقتی ما درباره کنسول خودمان فکر می‌کردیم، تکلیف‌مان مشخص بود و می‌خواستیم بازی‌سازها بیایند و بازی‌ها را در 4K واقعی تنظیم و اجرا کنند. به این خاطر بود که ما قدرت کنسول خود را انقدر بالا گرفتیم و سرعت حافظه کنسول را بالاتر بردیم، چون بازی‌سازها به ما گفتند برای 4K واقعی، کنسول باید انقدر قدرت پردازشی داشته باشد.

 

پیش از این نیز تایید شده بود تمام بازی‌هایی که خود مایکروسافت برای اسکورپیو می‌سازد، در 4K واقعی اجرا می‌شوند. این در حالی است که سونی صراحتا گفته بیشتر بازی‌ها در PS4 Pro به کیفیت تصویری 4K‌ تبدیل می‌شوند.

پنلو در ادامه خاطرنشان کرد که رزولوشن 4K برای هیچ بازی‌سازی اجباری نخواهد بود. او گفت:

این بازی‌سازها هستند که تصمیم می‌گیرند تا از ۶ ترافلاپس قدرت پردازشی در چه زمینه‌ای از بازی‌شان استفاده کنند. اما این را می‌دانم که ۴.۲ ترافلاپس برای اجرای بازی‌ها در 4K کافی نیست. بنابراین احساس می‌کنم که محصول ما کمی آرمانی‌تر است و شک و شبهه کمتری برای ارائه 4K به وجود می‌آورد.

 

این همان چیزی است که مایکروسافت در بوق و کرنا کرده است. در E3 امسال که پروژه اسکورپیو معرفی شد، فیل اسپنسر از مایکروسافت گفت که آن‌ها می‌توانستند امسال هم Xbox قوی‌تری عرضه کنند،  اما صبر کردند تا سال بعد محصولی با قابلیت اجرای 4K واقعی به بازار عرضه کنند.

در مصاحبه از پنلو سوال شد که آیا سونی دارد پیام اشتباهی درباره 4K ارسال می‌کند یا نه. وی پاسخ داد:

من به کسی اتهام نمی‌زنم. فکر می‌کنم آن‌ها خیلی در این‌باره روشن و صریح بوده‌اند.

در پاسخ به این سوال که چه تفاوت‌هایی بین اسکورپیو و PS4 Pro‌ دیده خواهد شد و اینکه آیا تفاوت در رزولوشن یا فریم‌ریت دیده می‌شود، او گفت که هنوز خیلی برای نتیجه‌گیری زود است:

هردو می‌دانیم که بعضی افراد تفاوت رزولوشن 900p و 1080P‌ را خیلی بالا می‌دانند و اعتقاد دارند هرکس غیر از این بگوید، چشم‌هایش مشکل دارد. برخی دیگر نیز می‌گویند هیچ تفاوتی بین این دو نمی‌بینند. هردو از دید خودشان درست می‌گویند. پس پیش‌بینی اینکه سازنده‌ها چطور از این قدرت استفاده می‌کنند و چه تفاوتی در بازی‌ها وجود خواهد داشت، در حال حاضر گفتنش برای من سخت است. باید صبر کنیم و ببینیم.

او ادامه داد:

ما داریم یک پلتفرم فوق‌العاده می‌سازیم. داریم قوی‌ترین کنسول تاریخ را می‌سازیم. داریم با بازی‌سازها همکاری می‌کنیم تا بهترین استفاده ممکن را از این قدرت بکنند. من احساس خوبی درباره برنامه‌های آینده‌مان دارم. فقط باید صبر کنیم ببینیم در عمل چه پیش می‌آید.

در بخش دیگری از این مصاحبه، پنلو درباره کنایه‌های مایکروسافت به سونی به خاطر فقدان بلوری پلیر 4K صحبت کرد. او توضیح داد این کنایه‌ها بخشی از بازاریابی فروش کنسول است و به معنی بی‌احترامی به کار سونی نیست. او گفت:

خب ببینید، ما داریم یک کنسول می‌فروشیم، آن‌ها هم دارند یک کنسول می‌فروشند. پس ما قطعا نکات مثبت کنسول خودمان نسبت به رقیب را برجسته‌تر می‌کنیم. بحث این است که اگر من فکر می‌کنم کنسول ما بهتر است، با دلیل آن را ذکر کنم. این اصلا به معنی بی‌احترامی به کار آن‌ها نیست.

 

PS4 Pro آبان ماه سال جاری با قیمت ۴۰۰ دلار عرضه خواهد شد، در حالی که پروژه اسکورپیو یک سال بعد و احتمالا در پاییز ۹۶ عرضه می‌شود. قیمت اسکورپیو هنوز مشخص نشده، هرچند مایکروسافت از آن به عنوان یک محصول «ویژه» یاد کرده، بنابراین می‌شود انتظار داشت این کنسول هم قیمت پایینی نداشته باشد.

منبع : کانون فرهنگی آموزش قلم چی ارسال به :
انتشار : یکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵:۱۹ دیده شده : ۲۸بار نویسنده : admin
دیدگاه شما در مورد این مطلب پس از تایید نویسنده سایت نمایش داده خواهد شد
آخرین مطالب
تبلیغات
آمار وتار
  • تعداد مطالب : ۱۲۱۶۷۱
  • تعداد نظرات : ۳۰۱
  • تعداد حاضران : ۳۰۶
  • آخرین بروزرسانی : ۲ دقيقه قبل
تبلیغات
تبلیغات
آخرین جستجوها